In het kort
Fabrieksgarantie
De fabrikant van het door jou bestelde artikel kan fabrieksgarantie bieden. Indien het product binnen de garantieperiode defect raakt, heb je recht op kosteloze reparatie of vervanging, op voorwaarde dat het defect voldoet aan de garantiebepalingen en het product op normale wijze is gebruikt. Raadpleeg de garantievoorwaarden om te zien welke rechten je hebt gedurende de garantieperiode.
Wij staan klaar om je hierbij te helpen: Start je reparatieaanvraag in je account of neem contact op met de partner, aangezien garantie en service voor aankopen bij onze partners rechtstreeks via de partner verlopen. Je kunt ook altijd direct contact opnemen met de fabrikant.
Contact opnemen met de partner: Let op dat de fabrieksgarantie kan variëren per fabrikant. Raadpleeg het bijgevoegde boekje in de verpakking van je artikel voor meer details. Sommige artikelen kunnen beperkte of geen fabrieksgarantie hebben, zoals bijvoorbeeld ‘verbruiksartikelen’ waaronder Haarproducten, Shampoo, Make-Up, Skincare en Verzorging.
Wettelijke garantie
Als er geen fabrieksgarantie geldt of als je liever contact opneemt met de verkoper, geldt nog steeds de wettelijke garantie. Deze waarborgt dat het aangeschafte artikel moet voldoen aan wat is beloofd en wat je redelijkerwijs mag verwachten. Als bijvoorbeeld een televisie, waarvan de afstandsbediening na enkele weken defect raakt, niet aan deze verwachting voldoet, kun je contact met ons opnemen of met de partner als het om een artikel van een partner gaat. Wacht hiermee niet te lang nadat je het defect hebt ontdekt. Het verstrijken van de fabrieksgarantieperiode betekent namelijk niet dat er geen enkele garantie meer van kracht is.
Mocht er gedurende de garantieperiode een defect optreden buiten jouw schuld om, dan heb je recht op een reparatievergoeding of de vervanging van het artikel. Hieronder leggen we uit wat je in dat geval kunt doen.